Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Τεράστια απάτη με υγραέριο στα ΙΧ - Μεγάλη κλοπή αλλά και κίνδυνος για τους οδηγούς

Τεράστια απάτη με υγραέριο στα ΙΧ - Μεγάλη κλοπή αλλά και κίνδυνος για τους οδηγούς


Σε μια απίστευτη απάτη που ζημιώνει το κράτος αλλά και μπορεί να αποβεί επικίνδυνο για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με υγραέριο, προβαίνουν πολλοί πρατηριούχοι. Με πειραγμένες αντλίες δίνουν νοθευμένο υγραέριο.

Στόχος των παράνομων διακινητών η... τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας είναι δύο, σύμφωνα με το Έθνος:

Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό. O... μαύρος τζίρος υπολογίζεται σε 14 δισ. ευρώ

Προβλήματα

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα). Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

Νίκος Μερτέκης

Μέτρα κόλαφος για τις «πειραγμένες» αντλίες: Πρόστιμα - «φωτιά», «λουκέτα» και απαγόρευση λειτουργίας για 10 χρόνια

Αυστηροποίηση των ποινών για τις «πειραγμένες» αντλίες καυσίμων με αύξηση των προστίμων, λουκέτα σε επιχειρήσεις και απαγόρευση 
επαναδραστηριοποίησης στην αγορά του υπεύθυνου της επιχείρησης και των συγγενών του μέχρι δεύτερου βαθμού επί μία δεκαετία προβλέπει τροπολογία των υπουργείων Οικονομίας και Υποδομών που κατατέθηκε στη Βουλή.

«Βασικός στόχος της προτεινόμενης τροπολογίας είναι να αρθούν τα κενά και να τιμωρηθεί ο πραγματικός υπαίτιος των αδικημάτων καταδολίευσης και αλλοίωσης των αντλιών, ώστε να μην μπορεί να επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά εμπορίας και λιανικής πώλησης πετρελαιοειδών προϊόντων. Αυτό θα αφορά πλέον τόσο τον ίδιο ως φυσικό πρόσωπο όσο και τη συμμετοχή του σε νομικά πρόσωπα με οποιονδήποτε τρόπο, ενώ η απαγόρευση αυτή επεκτείνεται πλέον και στους συγγενείς του. Παράλληλα, προβλέπεται και η επιβολή μεγαλύτερων διοικητικών προστίμων για τις παραβάσεις αυτές», σημειώνουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Οικονομίας. Επίσης, στόχος είναι να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα που προκαλούν παραπλάνηση και επιβάρυνση των καταναλωτών, αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα.

Αναλυτικά, με την τροπολογία που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και η υφυπουργός Οικονομίας, αρμόδια για τους ελέγχους στη συγκεκριμένη αγορά, Θεοδώρα Τζάκρη, προβλέπονται τα εξής:

-Όποιος αλλοιώνει τα όργανα μέτρησης, το λογισμικό τους ή τις ενδείξεις των οργάνων μέτρησης τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι μηνών. Η ίδια ποινή προβλέπεται αν εντοπισθούν ίχνη αλλοίωσης στα συστήματα μέτρησης, το λογισμικό κ.λπ.

-Αν εντοπιστούν «πειραγμένες» αντλίες, τα μέσα καταδολίευσης ή αλλοίωσης κατάσχονται και επιβάλλεται στον λειτουργούντα την εγκατάσταση πρόστιμο 30.000 ευρώ για κάθε επηρεαζόμενο μετρητή. Παράλληλα, αφαιρείται υποχρεωτικά και οριστικά η άδεια λειτουργίας. Δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον παραβάτη φυσικό πρόσωπο ή σε όποιον σχετίζεται με την επιχειρησιακή εκμετάλλευση της επιχείρησης, στην οποία εντοπίζεται η παραβατική συμπεριφορά σε θέση ευθύνης, ή σε σύζυγο ή σε συγγενείς αυτού μέχρι δευτέρου βαθμού ή σε νομικό πρόσωπο, στο οποίο ο παραβάτης ή ο σύζυγός ή συγγενείς αυτού μέχρι δευτέρου βαθμού συμμετέχουν στη διοίκησή του με οποιοδήποτε τρόπο ή στο εταιρικό του κεφάλαιο κατά ποσοστό τουλάχιστον 50%, για χρονικό διάστημα δέκα ετών από την αφαίρεση της άδειας.

-Επιπλέον, αν εντοπισθούν ύστερα από έλεγχο ελλιπείς παραδόσεις επιβάλλονται πρόστιμα που κλιμακώνονται ανάλογα με το βαθμό απόκλισης.
 Συγκεκριμένα:
1. Για σφάλμα 0,5% έως 1% σε βενζίνες και πετρέλαια και 1-2% στα υγραέρια το πρόστιμο είναι 10.000 ευρώ για κάθε μετρητή.
2. Για σφάλμα 1% έως 1,5% σε βενζίνες και πετρέλαια και 2-3% στα υγραέρια, πρόστιμο 20.000 ευρώ για κάθε μετρητή.
3. Για σφάλμα πάνω από 1,5% σε βενζίνες και πετρέλαια και πάνω από 3% στα υγραέρια, πρόστιμο 30.000 ευρώ για κάθε μετρητή.
-Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις, δηλαδή όταν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις, αφαιρείται επιπλέον η άδεια λειτουργίας και ισχύουν οι περιορισμοί για την έκδοση νέας σε συγγενείς κ.λπ.

-Όποιος κατασκευάζει, εμπορεύεται κ.λπ. τα μέσα καταδολίευσης τιμωρείται με κάθειρξη και διοικητικό πρόστιμο 100.000 ευρώ.
-Η παρεμπόδιση του ελέγχου τιμωρείται με φυλάκιση.
-Παραβάσεις κατ' επάγγελμα ή κατά συνήθεια τιμωρούνται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών.


ΑΝ σας άρεσε αυτό το άρθρο κάντε κλίκ..ΕΔΩ...  για να είστε οι πιο ενημερωμένοι αναγνώστες του διαδικτύου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου